Dnes je 15.12.2018

Prečo nerozmýšľame a sme chamtiví? Podvrhy s luxusným autom a kasíno v ktorom sa iba vyhráva

Naivita a chamtivosť? Zrejme tieto dva faktory stoja za tým, že sa podvodníkom tak neuveriteľne darí a to aj na sociálnych sieťach. Okrem toho zneužívajú známe značky.

Získať niečo zadarmo a to len za zdieľanie nejakého textu? Získať za to luxusné auto? Poďme do toho! V tomto momente myseľ človeka zrejme opantá istá naivita prepletená s chamtivosťou, veď logicky si uznajme, kto by dal ako výhru luxusné auto len za zdieľanie nejakého statusu na Facebooku? Napriek tomu sa nájdu tisícky ľudí, ktorí na tento podvrh skočia a následne sa cítia veľmi ukrivdene.

Nové Audi zdarma, 500 Volkswagenov zdarma a podobne. Ľudia zdieľali, lajkovali a... samozrejme nič. Akurát sa zahrali na stádo ovečiek, ktoré niekto nahnal do košiara tejto "výhernej" skupiny na Facebooku a zrejme na nich dobre zarobil. Skupiny s obrovským počtom fanúšikov sa dokážu dobre predať a následne plnia iný účel. Pritom stačí len zapojiť rozum, pretože s podvodnými skupinami na Facebooku si ich autori nedajú toľko námahy a veľa vecí v nich odfláknu. Napríklad kontaktné údaje, názov spoločnosti a podobne.

Zuno, SME, TA3 a iní

Podvodníci sa neštítia ničoho a zneužívania známych mien už vôbec. Isté kasíno využíva na svoju kampaň na sociálnych sieťach aj fiktívne články, posledne to bolo s logom spravodajskej televízie TA3. Samozrejme táto spravodajská televízia a iné médiá, či iné firmy v skutočnosti nemajú s týmito článkami nič spoločné a ani nič podobné na svojich stránkach nikdy nepropagovali. Pri troche logického myslenia, by toto malo dôjsť každému priemerne zmýšľajúcemu človeku, ale... stále netuším kde nastáva chyba a ľudia skáču na všetko.

„Ak ste sa rozhodli kliknúť na našu reklamu na Facebooku a prečítať si tento článok, možno o chvíľu zažijete najlepší deň svojho života. (Áno, to vám garantujeme).“ Pútavé však? Táto kampaň zneužíva logo televízie TA3 a širí sa prostredníctvom sponzorovaných príspevkov FB profilu "Top spravy". „Túto úžasnú informáciu sme sa rozhodli zdieľať iba preto, že mnohí naši čitatelia pravdepodobne majú finančné problémy. Taktiež chceme, aby ste vedeli, že danú tému sme riadne preskúmali a z jej zverejnenia nemáme osobný zisk,“ tvrdí podvodný článok, ktorý sa týmito vetami snaží byť neuveriteľne presvedčivý.

Tento text propaguje kasíno, v ktorom sa vraj neprehráva. Opäť stačí zapojiť elementárnu logiku a potlačiť chamtivosť. V ktorom kasíne sa neprehráva? Z čoho by asi tak mohli fungovať? Na podvodné praktiky boli v poslednom období zneužité aj logá banky ZUNO, denníka SME, ale aj značka BMW, ktorá mala podobne ako Audi rozdávať autá.

Naivita, hlúposť a chamtivosť je živnou pôdou pre týchto pseudopodnikateľov a podvodníkov. Triezve zmýšlanie a logika je najlepšou obranou pred ich podnikateľskými plánmi. Tá momentálne zažíva asi obrovskú absenciu, keďže sa podobným podvodníkom darí a vznikajú ďalšie podvodné stránky na sociálnych sieťach, či weby, ktoré prinášajp nepravdivé informácie v snahe pritiahnuť a zmanipulovať čo najviac ľudí.

 

 

foto ilustračné

-Miroslav Vavra-
14. 01. 2017


comments powered by Disqus